Incluziunea la clasă cu elevii
Intervenția Asociației FDP – Protagoniști în Educație are la bază dezvoltarea de metode și resurse prin care cadrele didactice și părinții să poată susține dezvoltarea și integrarea copiilor indiferent de diagnosticul pe care îl au
Cum aducem incluziunea la clasă
În prezent, peste 100.000 de copii din România sunt diagnosticați cu cerințe educaționale speciale, numărul real al acestora fiind mult mai mare.
Întrucât profesorii și cadrele didactice la clasă nu au pregătirea necesară pentru a aborda diagnosticele individuale ale copiilor cu dificultăți de învățare, aceștia din urmă sunt permanent supuși riscului de excluziune și abandon.
Accesul limitat la metode educaționale adaptate îngreunează parcursul educațional al copiilor, ajungând astfel la rate ridicate ale abandonului școlar, mai ales pentru clasele pregătitoare/clasa I sau pentru clasa V. Copiii cu Cerințe Educaționale Speciale (autism, tulburări de comportament, dislexie, disgrafie, tulburări senzoriale etc) nu beneficiază de suport adecvat din partea specialiștilor în educație, numărul consilierilor școlari și al profesorilor itineranți fiind foarte mic față numărul copiilor cu CES.
Intervenția Asociației FDP – Protagoniști în Educație are la bază dezvoltarea de metode și resurse prin care cadrele didactice și părinții să poată susține dezvoltarea și integrarea copiilor indiferent de diagnosticul pe care îl au.
Parteneriate de durată
Prin dezvoltarea de parteneriate cu școlile de proveniență ale copiilor cu cerințe educaționale speciale din Centrul WONDER, cu sprijin calificat oferit de consilieri școlari și profesori itineranți, intervenim pentru ca asupra copiilor cu dificultăți de învățare să nu mai planeze permanent riscul de excluziune și abandon. Astfel, ne asigurăm că planul terapeutic realizat de terapeuții noștri este în concordanță cu cel educațional.
Consiliere și incluziune
Dificultățile de învățare datorate unor diagnostice, pe lângă dificultățile sociale, imposibilitatea conectării cu cerințele școlii online, au crescut riscul de excluziune al acestor copii. Povara pe care o întâmpină familiile în a accesa servicii terapeutice specifice au adâncit problemele de comportament și emoționale ale copiilor, au crescut provocările părinților, au crescut numărul situațiilor școlare neîncheiate, respectiv șansele de abandon școlar. Părinții au nevoie de consiliere și îndrumare specifică pentru a înțelege diagnosticul copilului, cum să valorizeze copilul și să își dezvolte abilități pentru viață
Abordarea copil-părinte-școală
Prin abordarea integrată copil-părinte-școală/cadru didactic-comunitate promovăm un model al incluziunii copiilor cu cerințe educaționale speciale, care să aibă ca fundație generarea de resurse pentru toți cei implicați: profesori/școală-copii-părinți.
Ne propunem să sprijinim acești copii atât în sfera de dezvoltare personală, în familie,
dar și în mediul școlar și în comunitate.
Donează online
Donația ta lunară poate schimba viața beneficiarilor noștri.