Refresh connection snail

Art AcCeSs – From art Therapy to AcCeSs to education

Project number: 2023-1-RO01-KA210-VET-000167250

Art ACCESS – De la terapia ARTĂ la ACCESS la educație este un parteneriat de cooperare Erasmus+ care urmărește crearea unei noi abordări de predare a învățării atunci când se lucrează cu copiii diagnosticați cu CES folosind metode de terapie prin artă. Proiectul este implementat de Asociația FDP – Protagoniști în educație, România, și Accorde Emeraude, Franța.

Proiectul, finanțat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+, se va desfășura în perioada 04.12.2023 – 03.06.2025 și are ca scop creșterea gradului de conștientizare cu privire la importanța creării unui mediu școlar în care copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) sunt sprijiniți și bine însoțiți atât în ​​procesul de învățare, cât și în procesul de incluziune socială. Pentru ca acest lucru să se întâmple, profesorii și părinții trebuie să coopereze pentru bunăstarea copiilor, iar profesorii trebuie să aibă abilitățile și cunoștințele adecvate pentru a-i ajuta pe copii să se integreze și să performeze în conformitate cu abilitățile și ritmul lor de învățare.

Art AcCEss are ca obiectiv transmiterea bazelor teoretice, simbolice și practice ale terapiei artistice co-creative astfel încât să poată fi utilizată în însoțirea copiilor cu CES și părinții acestora și de a desfășura totodata sesiuni cu beneficiarii  în vederea creării unui cadru pentru observarea și apoi aplicarea practicii. Subiectele abordate în timpul instruirii se vor învârti în jurul a două axe: însoțirea traumatismelor și îngrijirea rănilor psihologice; și întărirea stimei de sine și a calităților ființei umane.

Proiectul a debutat cu un program de formare dedicat echipei FDP, formată din 8 de specialiști (educatori, psihologi, asistenți sociali). Pe parcursul a mai multor săptămâni, participanții vor aprofunda conceptele fundamentale ale terapiei prin artă și vor dobândi abilități practice pentru a o utiliza în lucrul cu copiii cu cerințe educaționale speciale (CES) și familiile acestora.

Formarea se derulează pe module, cuprinzând atât sesiuni teoretice, cât și ateliere practice. La finalizarea programului, echipa FDP va fi pregătită să implementeze cu succes terapia prin artă în lucrul cu copiii din cadrul centrului WONDER. 

Ulterior, vor fi organizate programe de formare similare pentru 40 de cadre didactice din 10 școli din București. Astfel, se va asigura o abordare coerentă și eficientă a terapiei prin artă la nivelul întregului proiect.

Alte știri

#ImplicareaFaceDiferența